ZAPYTANIE OFERTOWE
W związku z realizacją projektu pn. INSPIRE (Innovative and Smarter Policy Instruments for Rural Europe), realizowanego w ramach Interreg Europa na lata 2021-2027, LGD Południowa Warmia zaprasza do składania ofert na realizację usługi z zakresu zarządzania projektem pod nazwą INSPIRE (Innovative and Smarter Policy Instruments for Rural Europe), nr 02C0375, który został zatwierdzony w ramach programu Interreg Europa na lata 2021-2027.
I. Zamawiający:
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Południowa Warmia”, Łajsy 3, 11-036 Gietrzwałd
Telefon: 89 672 96 43
Adres e – mail: lgd@poludniowawarmia.pl
Strona internetowa: www.poludniowawarmia.pl
zwane dalej Zamawiającym zaprasza do składania ofert cenowych w zakresie:
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO:
Przedmiot zamówienia:
- Koordynowanie projektu zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, wnioskiem aplikacyjnym i przepisami unijnymi oraz wytycznymi programu Interreg Europa 2021-2027. Wsparcie w takich aspektach jak: administracja, zarządzanie finansami projektu, zarządzanie realizacją zadań merytorycznych, zarządzanie zmianami w projekcie (włączając w to zmiany w budżecie projektu, zmiany w zakresie prac i produktów projektu oraz zmiany w partnerstwie).
- Przygotowanie umowy partnerskiej w języku angielskim w porozumieniu z Zamawiającym oraz partnerami projektu.
- Zaproponowanie oraz uzgodnienie na poziomie projektu struktury zarządzania projektem wraz z procedurami podejmowania decyzji na poziomie projektu, zarządzania ryzykiem oraz jakością oraz systemu ewaluacji.
- Zaproponowanie, skonsultowanie z partnerstwem oraz wdrożenie narzędzi usprawniających proces zarządzania projektem.
- Bieżący monitoring postępu rzeczowego i finansowego projektu, prowadzony w oparciu o zasady programu Interreg Europa.
- Nadzór nad międzyregionalnym procesie uczenia się, w tym zapewnienie zgodności realizowanych działań z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie. Wykonawca będzie zobowiązany do:
- wsparcie w organizacji warsztatów międzyregionalnych dla wymiany doświadczeń;
- współtworzenie opracowania z dobrymi praktykami dotyczącymi innowacji w zakresie tworzenia i funkcjonowania inteligentnych wiosek;
- nadzór nad jakością dostarczanych informacji po stronie wszystkich partnerów;
- zweryfikowanie wytworzonych przez podmioty materiałów;
- udział w wydarzeniach organizowanych w ramach Policy Learning Platform i Interreg Europe w zakresie promocji projektu;
- koordynacja i komunikacja z partnerami odpowiedzialnymi za działania komunikacyjne w projekcie;
- wsparcie w skoordynowaniu i znalezieniu podmiotów, celem rozpowszechnienia rekomendacji dotyczących polityki wśród władz lokalnych i regionalnych, innych zainteresowanych stron oraz społeczności krajowych/regionalnych/lokalnych.
- Wsparcie Zamawiającego w zaangażowaniu interesariuszy w regionalny proces uczenia się poprzez wsparcie w utworzenie grupy interesariuszy na poziomie regionalnym oraz organizowanie działań w ramach utworzonej grupy.
- Utrzymywanie stałych kontaktów z partnerami projektu, w tym wyjaśnianie wszelkich wątpliwości związanych z realizacją projektu oraz zasadami obowiązującymi przy realizacji projektu.
- Nawiązywanie kontaktów z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tematyki inteligentnych wiosek.
- Prowadzenie spotkań roboczych projektu online, w tym zapewnienie platformy do wideokonferencji, przygotowanie agendy spotkań, zaproszenie uczestników, prowadzenie spotkania oraz opracowanie podsumowania spotkania. Spotkania robocze będą organizowane w razie potrzeby oraz na wniosek Zamawiającego lub partnerów projektowych.
- Udział, przygotowanie merytoryczne oraz prowadzenie spotkania otwierającego projekt organizowanego przez Zamawiającego w województwie warmińsko-mazurskim (dokładna lokalizacja spotkania zostanie ustalone w późniejszym terminie) w pierwszym okresie rozliczeniowym projektu. Pokrycie przez Wykonawcę wszelkich kosztów związanych z udziałem w spotkaniu, w tym kosztów podróży i zakwaterowania. Przygotowanie wszelkich materiałów dla partnerów projektowych po zakończeniu spotkania.
- Udział, przygotowanie merytoryczne oraz prowadzenie spotkań projektowych, w tym spotkań Komitetu Monitorującego na poziomie projektu, organizowanych w różnych lokalizacjach w ramach Unii Europejskiej. Planowanych jest min. 5 spotkań projektowych. Pokrycie przez Wykonawcę wszelkich kosztów związanych z udziałem w spotkaniu, w tym kosztów podróży i zakwaterowania. Przygotowanie podsumowań spotkań.
- Udział w spotkaniach roboczych z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego, organizowane wedle potrzeb (nie więcej niż 2 spotkania w miesiącu, język roboczy spotkań: polski).
- Sporządzanie 6-miesięcznych zbiorczych raportów postępu w projekcie na poziomie całego partnerstwa (część finansowa oraz część merytoryczna, w tym opis poprawy instrumentów polityk) oraz dokumentów z nimi związanych wymaganych umową o dofinansowanie i wytycznymi w terminach określonych w umowie o dofinansowanie na podstawie informacji i dokumentów przekazanych przez Zamawiającego oraz partnerów projektowych.
- Wsparcie w przygotowaniu 6-miesięcznych raportów postępu projektu na poziomie partnera w języku angielskim dla partnera wiodącego: przygotowanie opisu postępu oraz zrealizowanych działań w języku angielskim. Na prośbę Wykonawcy, Zamawiający dostarczy wymagane informacje dotyczące zrealizowanych działań w języku polskim. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wytyczne dotyczące wypełnienia części finansowej raportu oraz zaoferuje wsparcie w zakresie przetłumaczenia części finansowej raportu, jeśli zajdzie taka potrzeba
- Weryfikacja dokumentów merytorycznych przygotowanych przez partnerów w ramach procesu uczenia się pod kątem zgodności z wnioskiem o dofinansowanie oraz pod kątem ich jakości.
- Sporządzanie wszelkich dokumentów, zestawień, wyjaśnień, etc., na żądanie Sekretariatu Technicznego w Lille, na podstawie informacji dostępnych na poziomie projektu.
- Wsparcie Zamawiającego w prowadzeniu dokumentacji projektowej w sposób uporządkowany i przejrzysty. Wsparcie nie obejmuje zadań związanych z księgowością oraz przygotowaniem dokumentów w języku polskim do rozliczenia projektu w Polsce (np. dokumenty związane z rozliczeniem kosztów osobowych w projekcie)
- Kontrola wydatkowania środków przez partnerów projektowych, w tym kontrolowanie wykorzystania przesunięć budżetowych w ramach zasady elastyczności.
- Przygotowywanie wspólnie z Zamawiającym zmian do wniosku o dofinansowanie, w razie zaistnienia konieczności zmiany wniosku.
- Przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji związanej z realizacją projektu po końcowym rozliczeniu projektu.
- Usługa będzie prowadzona w języku polskim w kontaktach z Zamawiającym oraz w języku angielskim w kontaktach z pozostałymi instytucjami partnerskimi oraz Sekretariatem Technicznym programu.
III. TERMINY WYKONANIA PRAC:
Od dnia 1.4.2024 do dnia 31.03.2028 (48 miesięcy) + wsparcie w fazie zamykania projektu w okresie 1.04.2028 – 30.06.2028.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- Wykonawcy spełnią warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykażą, że:
- Udokumentowane należyte świadczenie co najmniej 1 usługi w zakresie zarządzania projektem INTERREG dla partnera wiodącego, obejmującym partnerów projektowych z co najmniej 4 różnych państw. Usługa wykonana w okresie ostatnich 3 lat.
- Dysponowanie ekspertem ds. projektów INTERREG mającym co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania i rozliczania projektów INTERREG, co najmniej na poziomie transnarodowym.
- O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy akceptują treść Zapytania ofertowego bez zastrzeżeń. Złożenie oferty jest uważane za akceptację treści Zapytania.
- W przypadku gdy złożona oferta nie będzie w pełni jasna dla Zamawiającego, może on zwrócić się do Wykonawcy o dodatkowe informacje, dokumenty lub doprecyzowanie oferty.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji przedstawionych w ofercie dokumentów, m.in. kontaktując się z osobami lub instytucjami wskazanymi w ofercie Wykonawcy.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
V. INFORMACJE DODATKOWE:
- Oferowane wynagrodzenie powinno zostać podane w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Wykonawca jest zobowiązany zachować poufność, co oznacza, że bez wcześniejszej, pisemnej pod rygorem nieważności, zgody Zamawiającego nie będzie ujawniać osobom trzecim ani wykorzystywać lub powielać danych poufnych w jakimkolwiek celu innym niż opracowanie dokumentów wewnętrznych. Danymi poufnymi są w szczególności wszelkie materiały, dane, treści, koncepcje, teksty itp. przekazane Wykonawcy niezależnie od formy ich przekazania, w tym pisemnej, elektronicznej, graficznej.
- Obowiązki, o których mowa w punkcie 2, wiążą Zleceniobiorcę bez ograniczenia w czasie.
VI. INFORMACJA NA TEMAT ZAKRESU WYKLUCZENIA Z MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Z możliwości realizacji zamówienia wyłączeni są oferenci, którzy powiązani są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
- Uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- Posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;
- Pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- Pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Wykonawca przedstawi ofertę zgodną z postanowieniami niniejszej dokumentacji. Oferta powinna zostać przygotowana w języku polskim. Oferty nieczytelne nie będą rozpatrywane.
- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia:
- Formularza ofertowego zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania,
- Wykazu doświadczenia oraz osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji prac stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania.
- Zaoferowana cena powinna uwzględniać wykonanie wszystkich prac i czynności świadczonych przez okres i na warunkach określonych w ofercie.
- Cena wyrażona w złotych (PLN) nie podlega zmianom przez cały okres trwania Umowy.
- Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. W przypadku gdy osoba podpisującą ofertę nie jest upoważniona do zaciągania zobowiązań, należy dołączyć właściwe pełnomocnictwo.
VIII. KRYTERIA OCENY OFERT
Zamawiający dokona oceny złożonych w terminie ofert, które spełnią wymagania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie następującego zestawu kryteriów oceny:
Kryterium 1: Cena – 70%
Kryterium 2: Wymagane doświadczenie opisane w pkt. IV – 30%
Sposób obliczania kryteriów:
- Kryterium 1: Cena – waga 70%
(cena brutto najtańszej oferty/ cena brutto oferty badanej) x 100 x70% = waga kryterium
- Kryterium 2: Doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia (pkt. V) – waga 30%
Maksymalnie 30 pkt.
Ocenie będzie podlegać doświadczenie osoby skierowanej przez Wykonawcę w zakresie zarządzania projektami INTERREG po stronie partnera wiodącego. W zależności od ilości projektów INTERREG, obejmujących partnerów projektowych z co najmniej 4 różnych państw, którymi osoba skierowana przez Wykonawcę zarządzała i rozliczała na poziomie partnera wiodącego, Wykonawca otrzyma następującą liczbę punktów:
Ilość projektów INTERREG spełniających warunki podane powyżej:
Lp. | Ilość projektów INTERREG spełniających warunki podane powyżej | Liczba punktów |
1. | 1 – 3 | 10 |
2. | 4 – 5 | 20 |
3. | 6 i więcej | 30 |
Ocena zostanie dokonana na podstawie informacji zamieszczonych w Załączniku nr 2.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą sumę punktów przyznanych za oba kryteria: Cena + Doświadczenie.
IX. PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERTY
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- jej treść nie będzie odpowiadać treści Zapytania ofertowego,
- zostanie złożona po terminie składania ofert,
- będzie zawierała rażąco niską cenę,
- będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
- nie będzie zawierała wszystkich wymaganych przez Zamawiającego dokumentów oraz oświadczeń.
X. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli:
- Wszystkie oferty, które wpłynęły w danym postępowaniu, były wadliwe i nie można usunąć ich wad;
- W toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie Umowy zgodnej z Projektem;
- Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie Przedmiotu Umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
- Cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia (w sytuacji kiedy Zamawiający nie jest w stanie zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację Zamówienia);
- Na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.
XI. TERMIN SKŁADANIA OFERT
- Wypełnioną i podpisaną ofertę należy złożyć osobiście, przesłać pocztą elektroniczną na adres: lgd@poludniowawarmia.pl lub przesłać pocztą tradycyjną na adres biura terenowego: Łajsy 3,
11-036 Gietrzwałd. O terminowości złożenia oferty decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia,
do dnia 27 marca 2024 roku do godz.12:00. - Oferty, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.
- Wykonawca może zmienić lub wycofać swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert.
XII. INFORMACJE KOŃCOWE
- Niniejsze Zapytanie ofertowe nie jest zamówieniem i nie obliguje Zamawiającego do skorzystania z przedstawionej oferty.
- Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego: poludniowawarmia.pl
- Wszelkie wnioski oraz informacje i zapytania dodatkowe Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie wyłącznie drogą elektroniczną. W przypadku przekazywania wniosków, informacji i zapytań dodatkowych drogą elektroniczną każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Osobą uprawnioną do kontaktów w tych sprawach jest Iwona Hudź, adres e-mail lgd@poludniowawarmia.pl
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji zaoferowanej ceny, w przypadku gdy założone na nie środki okażą się niewystarczające.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
- Zamawiający nie zwraca ofert, ani kosztów ich sporządzenia.
- Informujemy, iż skontaktujemy się tylko z wybranym wykonawcą.
- Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
prezes LGD Południowa Warmia
/-/ Tomasz Piłat
Łajsy, 11.03.2024
załącznik nr 1 – INSPIRE_zapytanie_ofertowe
załącznik nr 2 – INSPIRE_2_wykaz_doświadczenia
załącznik nr 3 – INSPIRE_3_wzór_umowy